VG debatt - inlägg sedan 2/6 kl 0.00
Erik Svensson, Göteborg
Herregud hur ska han få ordning på detta Potter? Utan Holm och Gudmundsson som wingbacks och kompasslösa mittfältare i Ayari och Bergvall så är nog Hamberg hemma i juni
Lars Alexandersson, Linköping
Potter är ingen trollkarl, trots namnet. Att han lyckades ta det här laget genom playoff var en bedrift bara det.Sedan måste vi erkänna att Norge har ett ruggigt bra landslag nu. Slog till exempel Italien med 3-0 och 4-1 i kvalet.
Hans Josefsson, Storvreta
Efter gårdagens debacle mot Norge ser jag bara en utväg för att få ordning på landslaget igen: sparka den assisterande förbundskaptenen med omedelbar verkan! Han får stanna hemma i Sverige helt enkelt.
Peter Olsson, Borås
Tycker det var självklart att se igår att vissa av de som startade första halvlek.. kanske startade den på pappret, men på planen startade de minsann aldrig.
Herman och Smith användes som rundningsmärken och låg helt fel i pressen.
Lagerbielke var otajmad (Han hade trivs bättre jämte VNL).
Ayari och Bergvall låg totalt fel i pressen.
Gustav Nilsson.. jag vet inte om han tillförde något alls.
Med det sagt, såklart att Norge slog av på tempot och andra halvlek såg väl inte bra ut heller. Men vi vann den med 1-0 och i fotboll räknas som bekant resultaten.
Isak fick komma in och visa att han kan spela boll. VNL kom in och styrde upp försvaret något. Bernardsson fick visa att han går före Herman 9 dagar av 7. Ken Sema borde Elfsborg köpa. Zeneli behöver inte skämmas.
Lennart Odhström, Las Palmas, Spanien
Hans>>>> Självklart måste Hamberg sparkas omedelbart.![]()
Lennart Odhström, Las Palmas, Spanien
Då är vi nere i 28 i truppen. Holten såld till Hansa Rostock. En bra lösning för alla parter.Ytterligare 6-8 spelare behöver säljas eller lånas ut. Detta för att göra det möjligt för Hamberg att värva nya.
Enligt mig borde vi i framtiden bara ha två målvakter. Bättre att lägga lönen för tredjemålvakten på att värva unga talanger som kan spela i U19. Med tre vuxna målvakter så är det bara två som får spela, en i A-laget och en i U21.
Jörgen Willborg, Borås
25 MEUR för Yohanna i AIK efter att han gjort 2 mål och ett par dribblingar? Världen är galen...
Lennart Odhström, Las Palmas, Spanien
Jörgen>>>> Vi lever i underliga tider. 25 miljoner euro är i runda slängar 275 miljoner kronor. Det får du 275 Volvo XC90 för eller 78 villor. Du kan även köpa 68 750 årskort på de dyraste sittplatserna på Borås Arena.